Projekt- és könyvbemutató a történettudományi kutatás módszereiről

Projekt- és könyvbemutató a történettudományi kutatás módszereiről
03/07

2024. március 07. 17:00

ELTE BTK Történeti Intézet Szekfű Gyula Könyvtár (1088 Budapest, Múzeum krt. 6–8.)

03/07

2024. március 07. 17:00 -

ELTE BTK Történeti Intézet Szekfű Gyula Könyvtár (1088 Budapest, Múzeum krt. 6–8.)


2024. március 7-én történettudományi módszertani projekt- és könyvbemutató kerül megrendezésre 17 órai kezdettel az ELTE BTK Történeti Intézet Szekfű Gyula Könyvtárban.

Az esemény előadói Dr. Kerepszki Róbert (DE BTK) és Dr. Schrek Katalin (DE BTK) lesznek, akik a 2023-ban a Kronosz Kiadónál megjelent Bevezetés a történettudományba és a történelemkutatása módszereibe című kötetüket mutatják be. 

A kötet sokoldalú segítséget kínál mindazoknak, akik a múlt tudományos igényű vizsgálatával kezdenek foglalkozni. Legyen szó akár fiatalokról, akik az egyetemi tanulmányaik során először találkoznak a történettudomány elméleti és fogalmi "dzsungelével", forrásainak gazdagságával, vagy éppen az önálló szövegalkotás nehézségeivel, akár olyan "laikusokról", akiket a történelem iránti érdeklődésük motivál tudásuk elmélyítésére. E könyvben a történelem nem száraz tények és események sora, hanem a múlt és a jelen közötti élő, izgalmas kapcsolat, amelynek felfedezésében korunk igényeinek megfelelően infografikák, képek és gyakorlati útmutatások sora segíti az Olvasót. A kötet elsődleges célja az, hogy mankót jelentsen a hazai felsőoktatási intézményekben tanuló alap- és tanárszakos hallgatók számára abban, hogy rátaláljanak a történelmen belül a saját érdeklődési területükre, és továbbvigyék a múlt kutatásának hagyományát. Ám ez a könyv nem kizárólag a fiataloknak szól. Egyetemi oktatók is megtalálhatják benne az inspirációt és az oktatáshoz hasznos segédletet, sőt a történelem iránt érdeklődő laikus olvasók számára is izgalmas olvasmány lehet. Bizton állítható, hogy a fejezetekben megjelenő témák önálló tanulmányokat, köteteket érdemelnének, ám végső soron a könyv célja, hogy olyan "híd" legyen, ami a középiskolai történelemtanulástól a mélyebb aspektusokat feltáró múltkutatás felé vezet el.